Joyce van ASN Bank: 'Samen staan we sterk'

“De oorlog heeft zijn hele leven iets met hem gedaan.” De vader van Joyce van der Est (55) zag zijn huis tijdens het bombardement van Rotterdam volledig instorten. De smaak van bloembollen is hij nooit vergeten. Haar eigen kinderen leert Joyce daarom genieten van alle kleine dingen. En voor de kinderen van War Child is 'haar' ASN Bank als hoofdsponsor ook al tien jaar #goedbezig.

Steun van achthonderdduizenden

“Het is maar net waar je wieg staat hoe dingen lopen in het leven. Onrechtvaardigheid voor kinderen gaat mij aan het hart. Daar kan ik mij zo over opwinden. Dat volwassenen in oorlog gaan, daar kiezen ze met hun volle verstand zelf voor. Maar kinderen niet. Ik weet dat ik het niet in mijn eentje kan oplossen. De ASN Bank ook niet. Maar we kijken namens achthonderdduizend klanten waar we íets kunnen bijdragen”, vertelt Joyce, directeur van ASN Bank.

Joyce van der Est - ASN Bank - hoofdsponsor War Child - Goed Bezig

Joyce: 'ASN Bank kijkt namens achthonderdduizend klanten waar we íets kunnen bijdragen'

Foto: ASN Bank

ASN Bank kantoor - War Child - Goed Bezig

ASN Bank is al tien jaar de hoofdsponsor van War Child

Foto: ASN Bank

Aandacht voor onze missie

Bijdragen aan onze missie - daar is de bank de afgelopen jaren goed in geslaagd. Mede dankzij de investeringen in TeamUp, ons programma voor gevluchte kinderen, konden nóg meer kinderen in zowel Oeganda als in Nederland meedoen aan gestructureerde sport-, spel- en bewegingsactiviteiten. De vaardigheden die zij bij TeamUp opdoen, zijn gekoppeld aan sociaal-emotionele thema’s en komen van pas in hun dagelijks leven.

“We besteden volop aandacht aan War Child in onze uitingen. Onze medewerkers hebben ook iets met jullie missie, dus War Child is meer dan gemiddeld een onderwerp van gesprek. Ook met de klanten aan de lijn proberen wij altijd die betrokkenheid te creëren”, legt Joyce uit.

“Samen staan we sterk en maken we de levens van vele kinderen een stuk mooier."
Joyce van der Est van ASN Bank
War Child - Goed Bezig - ASN Bank - stockmateriaal Unsplash

Joyce: 'Voor onze medewerkers is War Child meer dan gemiddeld een onderwerp van gesprek'

Foto: Arlington Research

Ariane speelt met hoepel in Oeganda - TeamUp van War Child

Ariane uit Oeganda doet mee aan ons TeamUp-programma, mede gesteund door ASN Bank

Foto: War Child

De impact van oorlog verwerken

Zelf is ze nooit in een oorlogsgebied geweest, maar Joyce weet van haar ouders wat een impact oorlog kan hebben. De Indische grootouders van haar man zaten bovendien in het Jappenkamp. “Ik ben mijn ouders dankbaar dat ze mij hebben bijgebracht van de kleine dingen te genieten. Dat doe ik ook bij mijn eigen kinderen. Rond 4 en 5 mei praat ik nog steeds met mijn moeder over de oorlog. Ik ben blij dat ze veel met ons gedeeld heeft. Het is heel belangrijk om het zwijgen te doorbreken. Bij mijn Indische schoonfamilie krijg ik dat moeilijk van de grond. Daar wil men liever geen herinneringen ophalen. Het niet kunnen verwerken geldt ook voor veel kinderen die vreselijke dingen in oorlog meemaken. Als je er maar niet over praat, dan is het er niet meer, denken ze dan. Maar dat klopt natuurlijk niet.”

Hand vasthouden tijdens TeamUp War Child-activiteiten

Joyce: 'War Child en ASN Bank vullen elkaar goed aan. Samen staan we sterk'

Foto: Julie Hrudova

Children during TeamUp session in Dutch asylum centre

Gevluchte kinderen doen mee aan de TeamUp-activiteiten in een azc in Sneek

Foto: Julie Hrudova

'Samen staan we sterk'

Joyce: “Wat wij van War Child kunnen leren? Zeventien miljoen Nederlanders kennen War Child, ook toen het nog klein was. Er is een enorme bekendheid voor het mooie werk dat jullie doen. Een bank is per definitie saai en het goede werk dat wij doen kent niet iedereen. Maar we vullen elkaar goed aan. Samen staan we sterk en maken we de levens van vele kinderen een stuk mooier.”

#goedbezig voor kinderen in oorlog

Joyce en ASN Bank zijn #goedbezig voor War Child. Ben jij geïnspireerd geraakt door hun bijzondere steun? Kom dan ook in actie op een manier die bij jouw onderneming past. Want alleen sámen halen we de oorlog uit een kind.