Open Your Eyes: Make Up Not War

1 februari 2020

Make Up Not War - mascara campagne
'We can’t just look into the mirror and hide behind our make up.’ Onze partner Ellis Faas –een internationaal bekend make-up merk- lanceert dit jaar onder haar spraakmakende Make Up not War-campagne een nieuw thema: Open Your Eyes. De opbrengst van hun mascara's gaat een verschil maken voor kinderen die zijn ontheemd, getraumatiseerd en slachtoffer zijn geworden van oorlog en geweld.

Ellis Faas x War Child

“Onze wereld is een unieke plek in het universum. Volwassenen maken er jammer genoeg een zooitje van. Gelukkig is er een hele groep jongeren die probeert volwassenen de ogen te openen en verantwoordelijkheid te laten nemen.” Er is echter een veel grotere groep kinderen – 142 miljoen - die over het hoofd worden gezien en slachtoffer zijn van oorlog en geweld. Deze kinderen zijn ontheemd en getraumatiseerd en staan aan de rand van een wereldwijde mentale crisis. Dezelfde kinderen definiëren ook onze toekomst. Ellis Faas zet zich in om deze kinderen te steunen met de campagne Make Up Not War, omdat zij – net als wij – geloven in de kracht van kinderen. Samen zetten wij ons in voor de toekomst van kinderen in oorlog.

Open Your Eyes

Ellis Faas zal van februari tot april hun 'Black' en 'Pure Chocolate' mascara’s verkopen speciaal voor kinderen in oorlog om de vicieuze cirkel van oorlog en geweld te doorbreken. Het make-up merk vraagt mensen hun ogen te openen voor het belang van het werk dat wij doen. En dat is nog niet alles: bij elke mascara krijg je een zakje klaprozenzaadjes cadeau. Dit om de wereld op zich al kleurrijker en mooier te maken.

De opbrengst van de campagne gaat naar onze programma’s voor psychosociale steun, onderwijs en bescherming in veertien landen.