Raymond van Rituals: "Ik vond het tijd om iets terug te doen"

“Geld geven is geweldig, maar uiteindelijk is tijd geven veel belangrijker.” Vanuit die gedachte sloot Raymond Cloosterman (CEO en oprichter Rituals Cosmetics) zich acht jaar geleden aan bij onze organisatie. Hij nam zitting in onze Raad van Toezicht en enthousiasmeerde ondertussen zijn eigen bedrijf om #goedbezig te zijn voor War Child.
Raymond Cloosterman is met zijn Rituals #goedbezig voor War Child

Raymond: "Ik vond het tijd om iets terug te doen en sloot mij acht jaar geleden aan bij War Child"

Foto: Rituals Cosmetics

Raymond Cloosterman is met zijn Rituals #goedbezig voor War Child

In oktober loopt een groep collega’s van Rituals de Amsterdamse marathon voor War Child

Foto: Rituals Cosmetics

Tijd om iets terug te doen

“Het begon destijds goed te draaien met Rituals. Dus vond ik het tijd om iets terug te doen. Met onze kennis op het gebied van merken bouwen, internationale samenwerking en marketing zijn we in die jaren meegegroeid met War Child. Van geld ophalen, ons netwerk aanbieden tot nieuwe concepten bedenken. We zijn elkaar steeds meer gaan waarderen.”

Je kunt gerust van een innige vriendschap spreken. Beide organisaties hebben veel raakvlakken. “Rituals en War Child zijn creatief en ondernemend. Op een positieve manier zoeken we de grenzen op naar originele ideeën. We hebben beiden die behoefte om continu te willen vernieuwen en de wereld te veroveren. Om je nek uit te steken om succesvol te zijn. Dat is ook des War Childs.”

“Geld geven is geweldig, maar uiteindelijk is tijd geven veel belangrijker."
Raymond Cloosterman
Raymond Cloosterman is met zijn Rituals #goedbezig voor War Child

Raymond: "Rituals en War Child hebben beiden de behoefte om continu te willen vernieuwen"

Foto: Rituals Cosmetics

Raymond Cloosterman is met zijn Rituals #goedbezig voor War Child

Raymonds collega's bij Rituals zijn ontzettend trots op de samenwerking tussen onze organisaties

Foto: Rituals Cosmetics

Gegrepen door optimisme

Vanaf dag één is Raymond onder de indruk van de bevlogenheid van War Child-medewerkers. Hij werd gegrepen door het optimisme. Al zijn de omstandigheden zwaar, zo ervaarde hij zelf tijdens een bezoek aan de bezette Palestijnse gebieden. “Op kleine schaal zag ik hoe het werk ervoor zorgt dat kinderen met een glimlach de deur uitlopen. Maar op hoger niveau zag ik de uitzichtloosheid van de situatie en de uiteenlopende perspectieven in zo’n conflict. Ik vind het goed dat War Child dan focust op waar ze iets kunnen veranderen.”

“Toen ik meer te weten kwam over War Child, raakte ik steeds meer betrokken. Ik kan heel veel van het leed voor mijzelf wegstoppen door net te doen alsof het er niet is en mij te verliezen in de dagelijkse sleur. Maar ik zie dat het werk van War Child aanslaat en dat trekt mij enorm aan.” En dat geldt ook voor de Rituals-collega’s die allemaal trots op de samenwerking zijn. Iets wat Raymond – naar eigen zeggen – altijd wat heeft onderschat.

Raymond Cloosterman is met zijn Rituals #goedbezig voor War Child

Al jaren steunt Rituals Cosmetics op talloze manieren ons werk voor kinderen in oorlog

Foto: Rituals Cosmetics

Raymond Cloosterman is met zijn Rituals #goedbezig voor War Child

Vanaf dag één is Raymond onder de indruk van de bevlogenheid van alle War Child-medewerkers

Foto: Rituals Cosmetics

Gas bijgeven voor War Child

Ondertussen zit Rituals allesbehalve stil. In oktober loopt een groep collega’s de Amsterdamse marathon om geld op te halen voor War Child. Eerder dit jaar hielp het bedrijf War Child met het realiseren van een grote deur-tot-deur-campagne. “Ik weet hoe slagvaardig War Child werkt en hoeveel succes de organisatie heeft met dit soort campagnes. Tijdens corona zat iedereen thuis en wilde wel iets doen voor een ander. Dus dacht War Child: we gaan gas bijgeven met een enorme campagne. Met het geld dat er is opgehaald kunnen we duizenden kinderen in oorlog helpen."

#goedbezig voor kinderen in oorlog

Raymond en Rituals zijn #goedbezig voor War Child. Ben jij geïnspireerd geraakt door hun bijzondere steun? Kom dan ook in actie op een manier die bij jouw onderneming past. Want alleen sámen halen we de oorlog uit een kind.

“Ik zie dat het werk van War Child aanslaat en dat trekt mij enorm aan."
Raymond Cloosterman
Raymond Cloosterman is met zijn Rituals #goedbezig voor War Child

Raymond en zijn collega's bij Rituals zijn al jaren #goedbezig voor War Child. Kom jij ook in actie?

Foto: Rituals Cosmetics