Praat een uurtje over je werk en verdien €50,- voor War Child

Wat is er nu leuker om een uurtje creatief mee te denken met iemand die op zoek is naar ander werk? WorkForce Holland doneert dan namens jou €50,- aan War Child.

Het is mei 2011 als Eric Datema (founder) en Johann Freese (CEO) elkaar ontmoeten. Gemeenschappelijk is niet alleen hun werk in Loopbaandienstverlening & Outplacement. Beiden delen de opvatting dat “vinden van werk” anders moet en kan. Er is een goed idee: Organiseer een “sociaal konvooi” voor mensen die van baan moeten veranderen in de vorm van een netwerk met werkende professionals, waar een werkzoekende altijd voor een één op één netwerkgesprek terecht kan. Een netwerk creëren waar mensen elkaar meehelpen. Om het onbaatzuchtige karakter te benadrukken, levert ieder netwerkgesprek €50,- op voor de werkende professional. Deze €50,- mag geschonken worden aan een goed doel, maar kan ook privé betaald worden. In 2012 ontstaat uit dit idee de nieuwe onderneming WorkForce Holland.

Alleen maar leuke mensen
Eric en Johann gaan direct op zoek naar werkende professionals voor het WorkForce Holland netwerk en zoeken contact met War Child als eerste goede doel. Onbaatzuchtigheid, met een onderneming iets willen betekenen voor mensen en goede doelen horen immers bij elkaar. Bij War Child hebben Johann en Eric direct een goed gevoel. Een kleine wendbare organisatie met grote impact, die het verschil wil maken voor kinderen in oorlogsgebied. War Child is direct enthousiast over het initiatief en vraagt een aantal medewerkers zich in te schrijven. Ondertussen stimuleren Eric en Johann iedereen die zich inschrijft bij het WorkForce Holland netwerk, de opbrengst van hun netwerkgesprekken te doneren aan War Child. “Onze eerste verwachting was dat de helft van de werkende professionals zouden kiezen om de €50,- privé uit te laten betalen”, vertelt Johann Freese, “de praktijk is dat meer dan 97% van de mensen kiest voor doneren aan een goed doel. In WorkForce Holland zitten alleen maar leuke mensen!”.

Een betekenisvol netwerk
Veel kleine en grote bedrijven maken inmiddels gebruik van het WorkForce Holland. Het netwerk heeft al ruimschoots bewezen zeer succesvol te zijn bij het vinden van ander werk, maar heeft ook een stevige maatschappelijke basis door het steunen van goede doelen. Warchild ontvangt ieder kwartaal een mooi bedrag van het WorkForce Holland netwerk.

Doe jij ook mee, schrijf je dan in
Wil jij ook een werkzoekende en War Child helpen. Dat kan, als jij een uurtje van je tijd kunt missen voor een netwerkgesprek, dan doneren wij namens jou €50,- aan War Child. Schrijf je in bij het WorkForce Holland netwerk.

WorkForce Holland op social media:
LinkedIn / Twitter / Facebook