Marketing en Database Analist

“gedreven data expert met gevoel voor marketing”

Jouw Uitdaging

Van data word je super enthousiast. Je bent continu op zoek naar nieuwe inzichten, zowel in onze eigen database als in de externe markt. Je bent verantwoordelijk voor het maken van selecties, analyses en evaluaties. Je ondersteunt en adviseert, gevraagd en ongevraagd, de fondsenwervers bij het opzetten en analyseren van marketingacties en campagnes.

Als Marketing en Database Analist (M&D Analist) ben je onderdeel van het team Particuliere Fondsenwerving (PF) dat verantwoordelijk is voor ruim 100.000 Friends (particuliere donateurs) en €9 miljoen inkomsten per jaar. In onze ambitie om verder te groeien in gebruik van data hebben we recent Marketing Cloud aangeschaft en daarbinnen werk je nauw samen met de Online Fondsenwerver, de Specialist Marketing Automation en Communicatie.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor de selecties van de marketing activiteiten, zoals voor Direct Mailings en Telemarketing
  • Maken van analyses van eerdere activiteiten en campagnes om tot de best mogelijke selecties te komen
  • Verantwoordelijk voor verschillende rapportages. Van lopende activiteiten en campagnes tot maandrapportages
  • Informatiebehoeften van interne belanghebbenden vertalen in concrete onderzoeks- en analysevoorstellen
  • Gevraagd en ongevraagd advies geven aan opdrachtgevers, fondsenwervers en het management op basis van analyses over o.a. acties, campagnes, doelgroepen, aanbod en benadering
  • Kruisverbanden leggen binnen database aangevuld met marktanalyses
  • Bijdragen aan en ondersteunen van marktonderzoekstrajecten
  • Proactief signaleren van ontwikkelingen in de datakwaliteit en zorgen dat de datakwaliteit op peil blijft
  • Een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van toepassingen op het gebied van databasemarketing en CRM.

Jouw Profiel

  • HBO+ werk- en denkniveau
  • Minimum 3 jaar relevante werkervaring, ervaring in fondsenwerving is een pre
  • Naast data analyse heb je aantoonbare marketingkennis
  • Ervaring met Salesforce is een pre
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en in staat contacten te onderhouden op diverse niveaus
  • Jij bent analytisch, proactief en hebt oog voor detail
  • Goede beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal
  • Je staat volledig achter de doelstellingen van War Child
  • Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.

Ons aanbod

  • Salaris tussen €3090 en €3997 bruto per maand o.b.v. 40 uur/week (de inschaling vindt plaats o.b.v. jaren relevante werkervaring)
  • 26 vakantiedagen (op basis van 40 uur per week), plus 2 extra vaste vrije dagen
  • Vakantietoeslag van 8% van het jaarsalaris
  • Een premiepensioenregeling
  • Laptop om vanaf elke locatie te werken en mobiele telefoonbijdrage van € 25 per maand
  • Mogelijkheid om (online) trainingen en/of cursussen te volgen en de evenementen van War Child bij te wonen
  • Goede sfeer, geweldige collega's en natuurlijk het betekenisvolle doel van ons werk!

Onze organisatie

War Child is een dynamische organisatie waar een informele sfeer heerst en waar veel ruimte is voor creativiteit en eigen initiatief. Het imago dat War Child extern uitdraagt, is een blauwdruk van het werk op het hoofdkantoor: het is dynamisch, vernieuwend, integer en gericht op het behalen van resultaten tegen lage kosten. War Child besteedt zoveel mogelijk budget aan het helpen van kinderen in oorlog en doet er daarom alles aan om de kosten zo laag mogelijk te houden. Onze arbeidsvoorwaarden zijn op het niveau van de Nederlandse NGO sector. Het kantoor is gevestigd in de Amsterdamse wijk de Watergraafsmeer.

Solliciteren

Herken je jezelf in het bovenstaande profiel en wil je met een gemotiveerd team aan de slag om bij te dragen aan een betere toekomst voor kinderen in oorlogsgebieden? Solliciteer dan uiterlijk 25 augustus 2022. Upload je Nederlandstalige CV (maximaal twee pagina’s) en motivatiebrief hier:

Vermeld alsjeblieft waar je deze vacature gevonden hebt. Sollicitaties worden op een rolling basis beoordeeld.

Is dit niet jouw droombaan? Steun War Child door deze vacature met je netwerk te delen!

Veiligheid

War Child werkt vanuit humanitaire waarden en normen. Van mogelijke nieuwe collega’s vragen we hetzelfde. Voor War Child staat de veiligheid van de kinderen en jongeren die we steunen voorop. We bestrijden elke vorm van misbruik. Omdat we willen dat kinderen en jongeren geen enkel risico lopen komt dit uitgebreid aan bod bij de werving van nieuwe collega’s. Als onderdeel van sollicitaties vragen we daarom om referenties naar aanleiding van het Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme en een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Gelijke kansen

War Child droomt dat alle kinderen in vrede kunnen leven, wie ze ook zijn en waar ze ook opgroeien. Daarom is War Child trots dat we gelijke kansen bieden aan iedereen die met ons wil werken. We bevorderen diversiteit en willen dat iedereen zich bij ons thuis voelt. War Child selecteert mogelijke nieuwe collega’s ongeacht hun gender, ras, nationaliteit, beperking, leeftijd of seksuele voorkeur.

Sollicitaties

We besteden zoveel mogelijk van onze inkomsten aan de ondersteuning van kinderen en jongeren. Daarom werken we efficiënt. Dat betekent dat we alleen sollicitaties bekijken die we via onze websites ontvangen. Mochten we een geschikte persoon vinden vóór de sluitingsdatum, verwijderen we de vacature van onze websites. Sollicitaties die we later ontvangen, kunnen we dan niet meer in behandeling nemen.