Recordopbrengst Jip's chocoladeletters

Amsterdam, 9 december 2014 - Met maar liefst 43.568 verkochte chocoladeletters heeft Jip Maathuis dit jaar zijn record van vorig jaar (36.500) ruim verbroken. De 17-jarige Jip zet zich al sinds zijn negende in voor War Child door chocoladeletters te verkopen. Van elke letter gaat 1 euro naar War Child in Zuid-Soedan. Vanaf 2007 heeft de ondernemende Jip ruim 250.000 chocoladeletters verkocht. Twee jaar geleden reisde Jip zelf naar Oeganda om projecten van War Child te bezoeken.

Bernard Uyttendaele, directeur War Child: “Het is ongelooflijk inspirerend om Jip aan het werk te zien. Hij laat ook dit jaar weer zien hoe een individu een verschil kan maken voor leeftijdsgenoten in oorlogsgebieden. Door zijn initiatief en inzet konden al meer dan 16.000 kinderen meedoen aan de programma’s van War Child. Met deze 43.568 letters helpt hij weer duizenden oorlogskinderen. War Child is hem daar ontzettend dankbaar voor.”

Initiatiefnemer Jip: “Het is enorm mooi om te zien dat de actie van JipsGoedeDoelen elk jaar groter wordt. Je ziet dat JipsGoedeDoelen ook steeds meer in trek is bij ‘grotere bedrijven’, waardoor de rek er nog niet uit is.”


Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Peter Schouten, persvoorlichter War Child: peter.schouten@warchild.nl / 06 48 13 97 66

www.jipsgoededoelen.nl