T-Mobile in actie voor Syrische vluchtelingen

De aangrijpende beelden van de massa's Syrische vluchtelingen raken een groot deel van de Nederlandse samenleving. Ook T-Mobile, al tien jaar lang nauw betrokken bij het werk van War Child en vaste sponsor. Daarom zendt T-Mobile dit weekend een speciale radiospot uit waarin het bedrijf oproept om War Child te steunen.
04 september 2015

In de speciaal opgenomen radiospot die dit weekend op alle radiozenders in Nederland te horen zal zijn geeft T-Mobile aan in actie te komen voor de Syrische vluchtelingen. Daarmee hoopt het bedrijf zoveel mogelijk geld te kunnen doneren aan War Child die daarmee Syrische kinderen helpt door op een veilige plek psychosociale steun en bescherming te bieden.

Ook roept T-Mobile het Nederlandse publiek op om een donatie te doen aan War Child via de website of door de gespaarde T-Mobile punten te doneren aan de organisatie.

Oorlog in Syrië

Al ruim vier jaar woedt er een gewelddadige oorlog in Syrië. Als gevolg daarvan zijn inmiddels vier miljoen Syriërs op de vlucht, van wie de helft kinderen. De afgelopen weken leidde de steeds groter wordende vluchtelingenstroom naar Europa tot grote discussie.

War Child biedt gevluchte Syrische kinderen die in de buurlanden terecht zijn gekomen hulp in speciale Safe Spaces. Dit zijn veilige plekken waar kinderen hun verhaal kunnen vertellen, weer even tussen kinderen kunnen zijn en weer leuke dingen kunnen doen. Ze krijgen psychosociale zorg omdat de meeste kinderen veel nare ervaringen hebben. Ook biedt War Child op die plekken weer onderwijs, omdat kinderen vaak zoveel mogelijk hun "oude" leven weer willen oppakken.

T-Mobile voor War Child

T-Mobile steunt War Child al meer dan tien jaar. Financieel, maar ook door in kind sponsoring. In juni stelde het bedrijf zijn callcenters beschikbaar tijdens een speciale televisie-uitzending "Friends for War Child".