Koop de chocoladeletters van Jip en steun oorlogskinderen

Nu de pepernoten en taai taai in de winkels liggen is het weer tijd voor Jip om zijn chocoladeletters te verkopen. Van elke verkochte letter gaat €1 naar War Child. Dankzij de actie konden al 16.650 oorlogskinderen meedoen aan de programma’s van War Child. Jij kunt helpen dit aantal nog groter te maken door de letters van Jip te bestellen.
16 oktober 2014

Jip Maathuis (17) begon de chocoladeletteractie op negenjarige leeftijd omdat hij vond dat geen enkel kind in oorlog thuis hoort. In het eerste jaar verkocht hij al 10.000 letters. En sindsdien is de actie alleen maar groter geworden. 


Hulp aan oorlogskinderen
Met het geld dat sinds 2007 is opgehaald zijn al 16.650 oorlogskinderen geholpen. Zij konden dankzij de actie meedoen aan de programma’s van War Child.

De opbrengst van de actie gaat dit jaar naar ons project in Zuid-Soedan. Kinderen en jongeren kunnen hier terecht in de Safe Spaces van War Child. De kinderen doen mee aan creatieve activiteiten en krijgen les. In life-skills activiteiten leren ze vertrouwensrelaties op te bouwen en hun oorlogservaringen een plek te geven.

Bestel uw chocoladeletters
Vanaf nu zijn de chocoladeletters weer verkrijgbaar. Ze komen in de smaken wit, melk en puur en zijn UTZ gecertificeerd. Jip verkoopt dit jaar ook extra grote letters van 200 gram.

Al voor €12 kan een oorlogskind deelnemen aan de programma’s van War Child. Help mee en bestel jouw chocoladeletters via www.jipsgoededoelen.nl