Kilometers trotseren voor War Child

Afgelopen zondag was in Den Haag de veertigste City-Pier-City-loop. Maar liefst tweehonderd medewerkers van Bird & Bird, T-Mobile, T-Systems en AMP renden mee voor oorlogskinderen.
12 maart 2014

Ver achter John Mwangangi, winnaar van de 40ste City-Pier-City-loop, renden tweehonderd gemotiveerde vrouwen en mannen de longen uit hun lijf voor War Child op de 5, 10 en 21 km. Hun doel was 24.000 Euro ophalen voor oorlogskinderen. Een bijzonder initiatief. Een bewonderenswaardige target.

Quote van de dag
Managing Partner Pauline Kuipers van Bird & Bird: "We vonden het erg fijn om War Child hiermee te kunnen steunen. Alle lopers kregen een speciaal hardloopshirt en konden elkaar ontmoeten op ons Haagse kantoor, "The Wing", dat in het zicht van start en finish ligt. Het was een hele leuke ervaring en we hadden veel geluk met het weer, want het was een zonnige lengtedag en 20 graden."

Sfeervol
De uiterst sportieve werknemers van Bird & BirdT-MobileT-Systems en AMP mochten omkleden bij eerstgenoemd advocatenkantoor. De sfeer was goed. Samen oorlogskinderen helpen schept een band. Dat zie je ook heel goed in het videoverslag hieronder.

Deze film is 100% gesponsord tot stand gekomen met dank aan De MediaMakerij

Acties
Alle hardlopers lieten zich sponsoren en haalden op allerlei creatieve manieren geld op voor oorlogskinderen. Eén van de directeuren heeft zelfs gesponsord overhemden van medewerkers staan strijken.

Winnaar
Bij de finish werden al deze winnaars door vrijwilligers van War Child getrakteerd op een handgemaakte medaille en de nodige felicitaties. Niels Muñoz van T-Mobile glom helemaal. Toen hij over de finish kwam had hij al 1.600 Euro opgehaald. De target om tweeduizend oorlogskinderen te helpen, is al gehaald. Maar Niels en alle andere deelnemers halen nog altijd geld binnen.

Doe mee
Inspirerend? Kijk op www.warchild.nl/actieoverzicht voor een overzicht van alle acties. Deze kun je nog altijd sponsoren. Haal samen met deze hardloopkanjers de oorlog uit een kind.