Campagne 'Toen en Nu' valt in de prijzen

War Child is gisteravond in de prijzen gevallen tijdens de 49e editie van de ADCN Lampen Awards. Velen vinden de lampen of peertjes die je kunt winnen voor campagnes en advertenties de hoogst haalbare prijs voor creativiteit in Nederland. Met de indrukwekkende commercial 'Zorg dat dit verhaal niet zijn verhaal wordt' heeft War Child maar liefst drie lampen gewonnen: één zilveren lamp voor de spot en twee lampen voor beeld- en geluidregie.
08 april 2015

De winnende commercial 'Zorg dat dit verhaal niet zijn verhaal wordt' is onderdeel van de 'Toen en Nu' campagne van War Child.

Toen en nu
Elk jaar op 4 en 5 mei staat Nederland stil bij de Tweede Wereldoorlog. Deze verschrikkelijke oorlog is al bijna 70 jaar geleden geëindigd, maar nog steeds worstelen heel veel ouderen met onverwerkte ervaringen die ze als kind tijdens de oorlogsjaren 1940-1945 opdeden. Helaas zijn deze verhalen geen verleden tijd, want ook op dit moment zijn er overal ter wereld oorlogen aan de gang. War Child vindt het belangrijk om ook in actie te komen voor kinderen die op dit moment opgroeien met de gevolgen van oorlog. Zodat ook zij de kans krijgen een toekomst op te bouwen. Vrij van angst, vrij om te zijn wie ze willen zijn. Daarom zijn we deze campagne gestart. En roepen we op om het verhaal van de oorlogskinderen van toen niet het verhaal van de oorlogskinderen van nu te laten worden. Meer over de campagne kun je hier lezen. 

Andere winnaars
Met 51 lampen plus een Grand Prix is het Lampenfestival dit jaar wat meer bescheiden in zijn giften dan vorig jaar, toen er nog 61 Lampen werden uitgereikt. RAW for the Oceans, de gezamenlijke inzending van G-Star Raw, FHV BBDO en Part of a Bigger Plan, is de grote winnaar geworden van de avond, met twee keer goud en een Grand Prix. Meer over de avond en de winnaars vind je hier.