T-Mobile en War Child blijven partners

T-Mobile is al jaren hoofdsponsor van War Child. En blijft dat in ieder geval tot en met einde 2014. T-Mobile verlengde onlangs de samenwerking met War Child. De bijzondere partner steunt War Child niet alleen financieel, maar denkt ook actief mee over hoe War Child ICT en media kan inzetten om meer kinderen te bereiken. Daarnaast weet T-Mobile klanten en medewerkers te mobiliseren. Samen halen we de oorlog uit een kind.
29 november 2012

Lage kostenbeleid

T-Mobile maakt het mogelijk dat War Child een strikt lage kostenbeleid kan voeren. Door 100% sponsoring van mobiele telefonie op het hoofdkantoor en een vast sponsorbedrag in het veld.
Zo kan War Child meer geld besteden aan haar projecten. “Ik ben zeer verheugd dat we een nieuw 2-jarig contract hebben kunnen tekenen met onze trouwe hoofdsponsor T-Mobile,” zegt Bernard Uyttendaele, directeur van War Child.

Kinderen verbonden door media

T-Mobile denkt actief mee in hoe War Child ICT en media kan inzetten om meer kinderen te bereiken. Zo worden onderwijzers in Zuid-Soedan geholpen met tablet-pc’s met daarin een database aan alternatieve lesmethoden, waardoor ze beter onderwijs kunnen geven aan kinderen.

Dit hoort bij het Conn@ct.Now programma dat ICT en media gebruikt om kinderen met elkaar te verbinden. T-Mobile deelt kennis en middelen, zodat zelfs kinderen in zeer complexe omstandigheden bereikt worden. Het Conn@ct.Now programma is een samenwerking van War Child en Child Helpline International met T-Mobile, Free Press Unlimited en TNO.

Ook is T-Mobile partner van het GSM Retourplan, een stichting die als doel heeft zoveel mogelijk mobieltjes te recyclen. De opbrengst gaat deels naar War Child.

Steun van klanten en medewerkers van T-Mobile

Klanten van T-Mobile doneren punten uit het T-Mobile Extra Spaarprogramma dat T-Mobile aan War Child uitbetaald. Ook T-Mobile-medewerkers zetten zich enthousiast in. Zo lieten medewerkers zich sponsoren voor de Dam tot Damloop en de City-pier-City Loop om geld in te zamelen voor War Child.

Bernard Uyttendaele: “Het zijn de medewerkers van T-Mobile die nieuwe activiteiten verzinnen om nog meer middelen voor
War Child op te halen (zoals het T-Mobile Spaarprogramma en het GSM Retourplan). Dat maakt de samenwerking uniek. Ik wil daarom alle medewerkers van T-Mobile van harte bedanken voor hun acties, ideeën en uren die zij in War Child steken.” 

Word ook Partner

Vriendschap geeft zekerheid. Kracht. Voor oorlogskinderen zijn vrienden dan ook van enorm belang.
War Child biedt hen die vriendschap. Daar hebben we de hulp van anderen hard bij nodig. Ook van bedrijven. Ook van u. Word Partner. Net als T-Mobile.