Netwerken met War Child

Het was koud tijdens 538 voor War Child. Steenkoud. Maar toch kwamen eind maart tijdens actieweek duizenden mensen naar de pleinen van Groningen, Heerenveen, Alkmaar, Gouda, Bergen op Zoom, Arnhem, Veenendaal en ’s-Hertogenbosch.

Het resultaat was overweldigend. 104.397 Duizend oorlogskinderen kunnen dankzij de bijdragen van bedrijven, actievoerders en luisteraars een veilige plek krijgen in de programma’s van War Child. Ook de bijdrage van onze Business Friends was hierin van enorm belang. Zonder de support van het MKB zou het niet mogelijk zijn geweest dit enorme evenement te organiseren.

Dat vroeg dus om een feestje. Want vriendschap komt van beide kanten. Op de slotavond in Den Bosch was het dan ook tijd voor het eerste Business Friend VIP event van dit jaar. Ruim 120 relaties van 538 en War Child, waaronder onze Business Friends, kwamen bijeen voor een feestelijke kennismaking.

Na een introductie door Bernard Uyttendaele van War Child en Florent Luyckx van 538 was het tijd voor een luchtige quiz, waarin het werk van War Child op speelse wijze onder de aandacht kwam. Op creatieve wijze kennis delen en samen leren van elkaar. Het DNA van War Child werd zo duidelijk zichtbaar, en de ondernemers vermaakten zich prima.

Een uitgebreid gesponsord buffet en een gezellige netwerk borrel later, vertrokken de gasten naar De Markt voor het slotfeest met Kane, de 538 dj’s en talloze bekende artiesten. En natuurlijk duizenden andere feestvierders.

Netwerkt u mee met War Child?
Dat smaakt naar meer. War Child organiseert dan ook dit najaar het volgende VIP event voor Business Friends. Omdat netwerken en oorlogskinderen helpen prima samen kunnen gaan. Ook u kunt hierbij aanwezig zijn. Houd hiervoor de nieuwsbrief in de gaten, of neem contact op met Emma Wille van de afdeling corporate sponsoring bij War Child: emma.wille@warchild.nl.

Nieuwe invulling
Na drie succesvolle jaren stopt 538 voor War Child. De jaarlijks terugkerende actieweek, waarmee 538 zich de afgelopen drie jaar een week lang intensief heeft ingezet voor oorlogskinderen, heeft zijn contracteinde bereikt. 538 wil zich blijven vernieuwen en gaat daarom op zoek naar een nieuwe activiteit voor 2014. Hiermee beëindigt de samenwerking met War Child in haar huidige vorm. 

Beide organisaties zijn erg tevreden wat zij de afgelopen drie jaar hebben bereikt. De 538 voor War Child week maakte veel los in het land en steeds meer mensen kwamen in actie. Met de totale opbrengst van de actieweek heeft War Child ruim 230.000 oorlogskinderen kunnen helpen. Een resultaat waar 538 en War Child enorm trots op zijn. 538 blijft uiteraard War Child een warm hart toedragen. War Child kijkt momenteel naar een andere invulling van deze succesvolle actieweek.