Met uw bedrijf in actie

Door in actie te komen voor War Child creëert u draagvlak binnen uw organisatie. Meer betrokkenheid en motivatie vanuit uw medewerkers om samen een doel te bereiken: in actie komen en meer oorlogskinderen helpen. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om een keer op een hele andere manier met elkaar samen te werken en is het dus een perfecte invulling van teambuilding.

Het tonen van uw maatschappelijke betrokkenheid aan medewerkers en klanten kan veel positieve reacties opleveren en bijdragen aan de teamspirit van uw bedrijf. Wij denken graag mee in mogelijkheden voor acties die passen bij het karakter van uw organisatie. Zoekt u ideeën, hulp of begeleiding, dan kunt u altijd terecht bij de Actie Coördinator Bedrijven Nina Marx. Zij denkt graag met u mee en kan u net dat stapje verder helpen.

Acties in 2014
Ter inspiratie voor uw actie laten we graag een aantal voorbeelden zien van acties die er afgelopen jaar zijn geïnitieerd.

U kunt bijvoorbeeld een benefietdiner organiseren, net zoals Jessie Grunstra. Zij haalde met een diner en veiling € 13.885 op voor War Child. U kunt toegangskaarten verkopen voor het door u georganiseerde diner, waarvan (een deel van) de opbrengst naar War Child gaat. Tevens kunt u tijdens het diner verschillende items veilen.

Wilt u het groots aanpakken? Begin dan bijvoorbeeld een actieweek voor War Child waarin verschillende acties samenkomen. Woningcorporatie De Alliantie organiseerde tijdens hun actieweek meer dan vijfendertig acties waaronder een kroegentocht, bioscoopavonden en cupcake verkoop. Met de opbrengsten kan War Child 1.100 oorlogskinderen helpen.

Tijdens een sportieve actie kunt u uw netwerk aanspreken om te sponsoren. Doe mee aan een marathon, fietstocht of schaatswedstrijd en probeer zoveel mogelijk sponsorgeld op te halen voor oorlogskinderen. D&B The Facility Group liep bijvoorbeeld in september met veertig man de Dam tot Damloop voor War Child.

Draagvlak en enthousiasme
Een goede actie is niets zonder bekendheid, ondersteuning en legitimiteit vanuit uw bedrijf zelf. We hebben ruim honderd voorlichters, zoals Nelleke van Haperen, door het land reizen om de boodschap van War Child op een passende manier te verspreiden. Zij vertellen meer over de werkwijze van War Child. Daarnaast kunnen zij een update geven over de voortgang van de Business Friends campagne en u informeren over wat War Child dankzij uw steun kan betekenen voor oorlogskinderen.

Wij koppelen u graag aan één van onze voorlichters om zo goed van start te gaan met uw actie en/of draagvlak en verbondenheid te creëren binnen uw bedrijf voor War Child. Nodig een voorlichter uit door een mail te sturen naar voorlichting@warchild.nl