Haal met chocola de oorlog uit een kind

Jips Goede Doelen verkoopt elk jaar rond Sinterklaas chocoladeletters voor War Child. Per letter gaat er €1 naar hulp aan oorlogskinderen. In 2014 verkocht Jip bijna 40.000 chocoladeletters.

Jip Maathuis verkoopt chocoladeletters voor War ChildJip Maathuis haalde met zijn team bijna 40.000 euro op in 2014. Daarmee kunnen ruim 3000 oorlogskinderen meedoen aan onze programma’s. War Child is trots en feliciteert Jip en zijn team met dit bijzondere resultaat.

Hoeveel chocoladeletters moet je eten om de oorlog uit een kind te halen? Jip Maathuis weet het. Jip verkoopt al vanaf zijn negende chocoladeletters, en doneert per verkochte letter 1 euro aan War Child. Omdat Jip vindt dat een kind niet in oorlog thuishoort. Nooit. 

Dat tikt aan. Tussen 2007 en 2014 heeft de ondernemende Jip meer dan 200.000 chocoladeletters verkocht. Genoeg om duizenden oorlogskinderen te laten deelnemen aan de programma’s van War Child.

Wie is Jip eigenlijk?