Bedrijven in actie voor War Child

Van een speciale lipstick tot een muziekalbum. De acties voor War Child van bedrijven zijn origineel. Ook iets voor jouw bedrijf?

Dam tot Damloop

“Je inzetten voor een betere wereld is sinds het begin een belangrijk aspect van Bagels & Beans, zegt medeoprichter en –eigenaar Ronald Bakker. "En," voegt hij toe: "dit jaar bestaan wij en War Child allebei twintig jaar. Vandaar de Kerstboomactie!” Een paar weken lang vonden de bezoekers van Bagels & Beans overal in Nederland een kartonnen kerstboom en een stickervel op hun tafel. Met deze kerstbalstickers kon je kleingeld op de kerstboom plakken. Ronald: “Het was een geweldige actie. Onze klanten waren heel positief. Ook de franchisenemers zijn enorm trots. Ik ben heel blij met de samenwerking met War Child.”

Muzikaal initiatief van Stephen Emmer

Stephen Emmer wil met zijn nieuwe album ‘Home Ground’ een maatschappelijke bijdrage leveren. Hij doneert daarom een groot deel van de opbrengst van zijn album aan War Child. 25% van het digitale album en 50% van het fysieke album! “Ik zie het als de plicht van een artiest om oog en oor te hebben voor de wereld waarin je verkeert. Vandaar, in samenwerking met War Child International, dit muzikale, geëngageerde initiatief genaamd Home Ground. Waar voel je je thuis: in je huis, je hoofd of in je hart? "

HPE een jaar lang voor War Child

Een jaar lang zetten werknemers van Hewlett Packard Enterprise zich in voor oorlogskinderen in Libanon. Twaalf maanden lang gingen verschillende teams aan de slag met het bedenken én uitvoeren van een helebeoel evenementen. Van MudMasters, Heel HPE Bakt, en een Meastro event tot een Charity Dinner.

Kiss to Make Up Not War - ELLIS FAAS

Vorig jaar kwam Ellis Faas in actie voor War Child en nu opnieuw, met de campagne Kiss To Make Up Not War plaats. Kusjes zijn het symbool van de liefde en liefde verzacht pijn. Miljoenen kinderen groeien op in een conflictgebied en daarom richt Ellis Faas zich op die kinderen die liefde, vertrouwen en psychosociale hulp nodig hebben. “Kinderen zijn het puurste van de mensheid. Zij zijn er de dupe van dat volwassenen er een potje van maken.” 

Ze wil met de campagne van dit jaar die van vorig jaar overstijgen door nóg meer te doen voor War Child:

  • Een limited edition lipstick voor €27,00. De volledige opbrengst gaat naar War Child
  • Een T-shirt voor volwassenen en kinderen. De winst wordt gedoneerd aan War Child
  • Een fantastische kusjescampagnefilm