Bedrijven in actie voor War Child

Van een speciale lipstick tot een muziekalbum. De acties voor War Child van bedrijven zijn origineel. Ook iets voor jouw bedrijf?

ITDonations ondersteunt War Child

Al vele jaren steunt Stichting ITdonations War Child, op verzoek van hun relaties. Claudia Vink van ITdonations: "Uniek in haar soort helpt War Child kinderen overal ter wereld om de gruwelijke ervaringen na een oorlog te verwerken en weer een onbezorgd kind bestaan op te kunnen bouwen. Dit ondersteunen wij van harte!" 

Daarom haalt ITdonations afgeschreven ICT apparatuur van bedrijven op, verwerkt dit en doneert vervolgens de restwaarde ervan aan War Child. Zo wordt de ondernemer ontzorgt, en ontvangt War Child de inkomsten.

Kiss to Make Up Not War - ELLIS FAAS

Vorig jaar kwam Ellis Faas in actie voor War Child en nu opnieuw, met de campagne Kiss To Make Up Not War plaats. Kusjes zijn het symbool van de liefde en liefde verzacht pijn. Miljoenen kinderen groeien op in een conflictgebied en daarom richt Ellis Faas zich op die kinderen die liefde, vertrouwen en psychosociale hulp nodig hebben. “Kinderen zijn het puurste van de mensheid. Zij zijn er de dupe van dat volwassenen er een potje van maken.” 

Ze wil met de campagne van dit jaar die van vorig jaar overstijgen door nóg meer te doen voor War Child:

  • Een limited edition lipstick voor €27,00. De volledige opbrengst gaat naar War Child
  • Een T-shirt voor volwassenen en kinderen. De winst wordt gedoneerd aan War Child
  • Een fantastische kusjescampagnefilm

HPE een jaar lang voor War Child

Een jaar lang zetten werknemers van Hewlett Packard Enterprise zich in voor oorlogskinderen in Libanon. Twaalf maanden lang gingen verschillende teams aan de slag met het bedenken én uitvoeren van een heleboel evenementen. Van MudMasters, Heel HPE Bakt, en een Meastro event tot een Charity Dinner.

Whatunga steunt oorlogskinderen

Met Whatunga help je met jouw werkervaring niet alleen iemands loopbaan, maar ook nog eens oorlogskinderen wereldwijd. Want door creatief mee te denken met iemand die een loopbaanvraag heeft, doneer je €50,- aan War Child. En zelf kost het je niets meer dan een uurtje van je tijd! Zo help je niet alleen iemand door te praten over je werk, maar steun je ook direct War Child.

Tintelingen en War Child

"Tintelingen en War Child werken perfect samen!" Al jaren heeft Tintelingen War Child in het assortiment. "Vele medewerkers van onze klanten doneren hun eindejaarsgeschenk aan War Child."

Naast eindejaarsgeschenken heeft Tintelingen in samenwerking met War Child meerdere initiatieven gerealiseerd, om door middel van verantwoorde producten de leefsituatie en het welzijn van kinderen in oorlogsgebieden te verbeteren. 

15 jaar Air Miles voor War Child

Al 15 jaar lang ondersteunt Air Miles samen met haar spaarders de projecten van War Child. Algemeen directeur van Air Miles, Jacques Hoendervangers: “Wij vinden dat iedereen waardevolle momenten in het leven verdient, en wij proberen hier continu een bijdrage aan te leveren. Om die reden voelt het partnership met War Child voor ons dan ook al jarenlang heel natuurlijk.”

Bagels & Beans

“Je inzetten voor een betere wereld is sinds het begin een belangrijk aspect van Bagels & Beans, zegt medeoprichter en –eigenaar Ronald Bakker. "En," voegt hij toe: "dit jaar bestaan wij en War Child allebei twintig jaar. Vandaar de Kerstboomactie!” Een paar weken lang vonden de bezoekers van Bagels & Beans overal in Nederland een kartonnen kerstboom en een stickervel op hun tafel. Met deze kerstbalstickers kon je kleingeld op de kerstboom plakken. Ronald: “Het was een geweldige actie. Onze klanten waren heel positief. Ook de franchisenemers zijn enorm trots. Ik ben heel blij met de samenwerking met War Child.”

#saypeace Krentenbollen - 't Stoepje

Een maand lang hebben de bakkers van ‘t Stoepje actie gevoerd voor War Child. Onder de slogan ‘Je bent géén krent als je voor vrede bent’ hebben zij per verkochte krentenbol een donatie van 5 cent gedaan. Daarnaast riepen ze hun klanten op om mee te doen met de #saypeace-campagne, om online de vredesboodschap van War Child te verspreiden. Met de 300.000 verkochte krentenbollen kan War Child gemiddeld meer dan 150 oorlogskinderen een jaar lang helpen!

Insight Benerlux deed als team mee aan de Kili-Challenge