Hoe & Wat

Hoe organiseer je een actie en wat komt er bij kijken?

Promotiemateriaal

Je wilt met je actie veel aandacht trekken om zoveel mogelijk geld in te zamelen. Daarvoor hebben wij diverse informatie- en promotiematerialen.

- Als je de actie hebt aangemeld sturen wij folders, flyers, posters, ballonnen en stickers naar je toe.

- Voor scholen is er een voorlichtings-dvd kosteloos beschikbaar. Deze geeft in woord en beeld een goede indruk van het werk van War Child. Voor andere acties is de dvd op aanvraag leverbaar.

- T-shirts en andere mooie producten kan je bestellen in de War Child webshopVan jouw aankoopbedrag gaat minimaal 25 procent naar War Child.  

- War Child heeft geen collectebussen. Je kan daarvoor in de plaats een doos of trommel beplakken met onze stickers.

War Child gebruikt alleen milieu afbreekbare ballonnen. Let op: ballonnen oplaat-acties zijn slecht voor dier en milieu. Ballonnen die weer omlaag komen belasten het milieu en zijn schadelijk voor dieren die mogelijk stukjes ballon opeten. War Child laat om die reden geen ballonnen op. Ook vragen wij mensen die een actie doen voor War Child om geen ballonnen op te laten.

Alle artikelen die War Child ter beschikking stelt, zijn door bedrijven gesponsord. Hierdoor houden we de kosten laag en kan een groter deel van onze inkomsten, zoals jouw actie, naar de projecten en naar de kinderen. Dit betekent ook dat wij je niet ongelimiteerd van materiaal kunnen voorzien.

Communicatie

Het kan zijn dat je voor je actie programmaboekjes, posters en/of entreekaartjes maakt of een sponsorbrief schrijft met het logo van War Child. Als je dit doet, houd dan rekening met de volgende punten:

- De naam van War Child mag je gebruiken mits je duidelijk maakt dat de actie voor War Child is en niet door War Child wordt georganiseerd.

- Er is een speciaal actielogo dat je kunt gebruiken in je communicatie naar buiten toe. Zowel het actielogo als het normale logo van War Child mogen niet gekoppeld worden aan producten en of productverpakkingen.

- Voor het gebruik van het actielogo heb je vooraf toestemming van War Child nodig. Meld daarom je actie eerst aan of mail naar het actieteam van War Child: actie@warchild.nl

- Probeer helder en duidelijk te zijn in je communicatie. Vooral bij de benadering van sponsors, publiek en andere betrokkenen moet duidelijk blijken hoe de donatie aan War Child wordt samengesteld.

- We vragen je om alle uitingen waarin de naam en/of het logo van War Child wordt vermeld voor uitgave nog even voor te leggen aan het actieteam. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de actie communicatief helder blijft.

- Plaatselijke media zijn vaak geïnteresseerd in acties voor goede doelen. Zeker als het om een ludieke of originele actie gaat. We moedigen je aan om media te benaderen en interesse te wekken voor je actie. Om je hierbij te helpen hebben wij een format gemaakt om de pers te benaderen. Als je weet dat de media aandacht gaan besteden aan jouw actie, verzoeken wij je dit vooraf door te geven aan het actieteam via actie@warchild.nl

Iemand van War Child bij jouw actie

Wil je tijdens je actie meer informatie over War Child? Heb je iemand nodig die na afloop de officiële cheque in ontvangst neemt, of juist van tevoren nog een peptalk geeft? Of wil je een workshop volgen zodat je zelf een deel van War Child’s programma’s ervaart? Dan kan je iemand van War Child uitnodigen om bij je actie langs te komen. Ga naar deze pagina voor meer informatie.

War Child heeft geen kant-en-klare stands om op informatiemarkten te staan. We hebben ook geen mankracht om dergelijke stands te bemannen. Wel kunnen we je voorzien van posters, folders en stickers waarmee je de stand kan decoreren.

Bekende Nederlanders bij jouw actie

Veel artiesten zoals Marco Borsato, Armin van Buuren en Ali B, steunen War Child’s werk omdat muziek er een belangrijke rol in speelt. Deze artiesten komen graag op eigen initiatief in actie voor War Child. En daar zijn we ontzettend blij mee.

We kunnen helaas niet bemiddelen bij verzoeken om bekende Nederlanders te betrekken in een actie.

Partners van War Child benaderen voor je actie

War Child heeft een vaste groep partners die ons steunen met diensten en producten. Dankzij de goodwill en het enthousiasme van deze partners kunnen we de onkosten laag houden. Dit staat in vaste afspraken en daarom mogen sponsors niet benaderd worden voor de sponsoring van een actie. Wil je checken welke partners dit zijn, kijk dan op de website. Neem als je twijfelt contact op met het actieteam via actie@warchild.nl

Donatie overmaken

De opbrengst van jouw actie kan je overmaken op: 

Rekeningnummer: NL24 INGB 0000 0066 69
t.n.v. War Child in Amsterdam
o.v.v. het betalingskenmerk wat je vooraf van War Child hebt ontvangen, als je je actie van te voren bij ons hebt aangemeld.

Deze actiegegevens zijn belangrijk voor War Child bij de herkenning van jouw donatie in onze boekhouding. Zo kunnen we de ontvangst van het opgehaalde bedrag bevestigen in een persoonlijke dankbrief. Heb je geen betalingskenmerk ontvangen, mail dan even naar actie@warchild.nl

Je kan jouw actie koppelen aan een specifiek land of project. Om hierover te overleggen stuur een mail naar actie@warchild.nl
 

Actievoorwaarden

Lees tijdens het aanmelden van je actie op de actievoorwaarden goed door. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. De actievoorwaarden vind je hier

Contact

Wij brainstormen graag met je mee over de uitvoering van jouw actie. Hiervoor kun je altijd contact met ons opnemen. We zijn te bereiken via 020 422 7777 of via actie@warchild.nl.

En laat iedereen weten dat je voor War Child in actie komt! Deel je actie op Facebook en Twitter.