Bedrijven in actie voor War Child

Van een speciale lipstick tot een muziekalbum. De acties voor War Child van bedrijven zijn origineel. Ook iets voor jouw bedrijf?

Dam tot Damloop

Op zondag 17 september 2017 doen zo'n 50.000 hardlopers mee met het grootste evenement van Nederland: de Dam tot Damloop! Voor onze zakelijke vrienden hebben we een paar startbewijzen veiliggesteld. Lijkt het je leuk om samen met een team te gaan trainen en te rennen voor oorlogskinderen? Neem dan contact op met je accountmanager om je op te geven. Er is onder andere al een Rituals Damloopteam opgestaan met 15 lopers: “We zijn fanatiek geld aan het inzamelen voor Safe Spaces en willen met een zo snel mogelijke tijd en zonder te veel moeite over de finish te komen. We krijgen professionele begeleiding, een persoonlijk trainingsschema en trainen één keer in de twee weken onder begeleiding van hardloopexperts.”

Muzikaal initiatief van Stephen Emmer

Stephen Emmer wil met zijn nieuwe album ‘Home Ground’ een maatschappelijke bijdrage leveren. Hij doneert daarom een groot deel van de opbrengst van zijn album aan War Child. 25% van het digitale album en 50% van het fysieke album!

“Ik zie het als de plicht van een artiest om oog en oor te hebben voor de wereld waarin je verkeert. Vandaar, in samenwerking met War Child International, dit muzikale, geëngageerde initiatief genaamd Home Ground. Waar voel je je thuis: in je huis, je hoofd of in je hart? "

Vriendschapsdag van Inner Wheel Zeeuws Vlaanderen

Inner Wheel Nederland hield op zaterdag 20 mei de Vriendschapsdag in Goes. Het was een dag vol cultuur, geschiedenis, inspiratie en entertainment. Ook TeamUp, het gezamenlijke project van War Child, UNICEF Nederland en Save the Children, kwam aan bod. TeamUp biedt gevluchte kinderen in AZC’s in Nederland recreatieve activiteiten zoals sport, spel en dans. Ernst (Program Manager TeamUp) ging in gesprek met Patrick Lodiers. Aan het einde van de dag kreeg hij een super cheque overhandigd van €10.123,45! Wil jij je ook inzetten voor gevluchte kinderen in Nederland? Word dan vrijwilliger voor TeamUp

Kiss to Make Up Not War - ELLIS FAAS

Vorig jaar kwam Ellis Faas in actie voor War Child en nu opnieuw, met de campagne Kiss To Make Up Not War plaats. Kusjes zijn het symbool van de liefde en liefde verzacht pijn. Miljoenen kinderen groeien op in een conflictgebied en daarom richt Ellis Faas zich op die kinderen die liefde, vertrouwen en psychosociale hulp nodig hebben. “Kinderen zijn het puurste van de mensheid. Zij zijn er de dupe van dat volwassenen er een potje van maken.” 

Ze wil met de campagne van dit jaar die van vorig jaar overstijgen door nóg meer te doen voor War Child:

  • Een limited edition lipstick voor €27,00. De volledige opbrengst gaat naar War Child
  • Een T-shirt voor volwassenen en kinderen. De winst wordt gedoneerd aan War Child
  • Een fantastische kusjescampagnefilm