Bedrijven in actie voor War Child

Van taarten bakken tot de Kilimanjaro beklimmen. Hartverwarmend hoe bedrijven en hun medewerkers zich in 2016 voor War Child hebben ingezet. Van de vele waardevolle acties die het afgelopen jaar voor War Child georganiseerd zijn, highlighten wij zes bijzondere acties. Mede namens de oorlogskinderen: bedankt!

Munten in de boom

Een kerstboom optuigen met muntstukken: daar daagde Bagels & Beans haar bezoekers in december toe uit. Op de tafels lagen kartonnen bomen en stickervellen om de geldstukken als ballen in de kerstboom te hangen. Alle munten bij elkaar leverden een mooi bedrag op voor War Child. Genoeg om 223 oorlogskinderen te helpen. En een originele actie om te vieren dat in 2016 zowel Bagels & Beans als War Child 20 jaar bestonden.

Taarten voor TeamUp

Medewerkers van FedEx Cares doken de keuken in om de heerlijkste taarten, cakejes en koeken te bakken. Van de opbrengst kocht FedEx sport- en spelmateriaal voor TeamUp, het project voor gevluchte oorlogskinderen in Nederland. En Sinterklaas kwam persoonlijk bij War Child langs om de materialen te brengen.


Een jaar lang actie

In 2016 heeft Hewlett Packard Enterprise zich ingezet voor War Child met acties zoals Tennis 4 War Child en Maestro – waar directeuren hun dirigenttalent lieten zien. De fietsgroep haalde €1.000 binnen, taarten bakken leverde €800 op. En de klapper: het Charity Diner, goed voor ruim €20.00. De totale opbrengst voor War Child is €74.750!

“We hebben niet alleen een mooi bedrag opgehaald voor oorlogskinderen, de acties zorgden ook voor verbinding in ons bedrijf. Ze brachten collega’s samen die elkaar niet eerder hadden gezien, maar wel dezelfde passie delen zoals muziek, tennis, fietsen en lekker eten. Een absolute aanrader om een goed doel als War Child te steunen en daarmee ook je eigen organisatie te verbeteren!”

Gouden race voor oorlogskinderen

In totaal hebben 40 VTTI-fietsers een geweldige prestatie geleverd. Zij hebben de Amstel Gold Race voor War Child gereden. Met hun tocht van 150 kilometer over de Limburgse heuvels haalden ze maar liefst €44.835 op voor oorlogskinderen!

 


5 x de Kili op

Vijf medewerkers van Business Friend CarsOnTheWeb en haar social media partner Somention stonden begin februari op de top van de Kilimanjaro. Het team deed mee aan de War Child Kili-Challenge: de hoogste berg van Afrika beklimmen en daarmee zoveel mogelijk geld ophalen voor oorlogskinderen.

Een van de manieren van fondsenwerving vanuit Somention was een veiling. Hierover zeggen Esther en Wies van Somention het volgende: "De Facebookveiling was een win-win. Mensen konden mooie, gesponsorde producten kopen waarvan de volledige opbrengst naar War Child ging. Leuk om te merken dat er zo veel donaties zijn binnengekomen uit hoeken die we totaal niet hadden verwacht. Mensen zijn zelfs bereid om meer te betalen dan de waarde van een product. Dat is echt fantastisch om te zien!"

De teller staat op €19.130. Volg hun acties, verhalen en heldendaad op: http://kili4warchild.nl/kili-updates.

Kili’s top fundraisers

Business Friend Flow Traders klom met een team van acht personen naar de top van de Kilimanjaro. Ze hebben hun streefbedrag dik overschreden en al €43.344 op de teller staan. Daarmee zijn ze de nummer één fundraisers van de Kili-Challenge 2017. Helden!