Babbelen met een Business Friend: Remco Otte

CarsOnTheWeb (COTW) is een online autoveilingbedrijf en sinds drie jaar actief op de Nederlandse markt. We spreken Remco Otte, Managing Director van COTW Nederland en sinds een half jaar Business Friend van War Child.

Remco legt uit wat COTW doet. “Wij verkopen 33.000 tweedehandsauto’s per jaar via ons online veiling platform. Deze auto’s zijn afkomstig van grote leasemaatschappijen die terugkomen vanuit de leasing. Wij doen dit vanuit zes landen en de kopers bevinden zich in ruim 50 verschillende landen. Op onze autoveilingwebsite kunnen professionele autobedrijven op een eenvoudige en transparante wijze een bod uitbrengen op een topselectie occasions van alle populaire automerken. Van luxe bolide’s tot schadevoertuigen, bedrijfswagens en lichte vrachtwagens. COTW werkt uitsluitend voor de B2B markt.”

Ambassadeurs met passie
Remco vindt dat COTW een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. Het speelde al langer dat hij iets wilde doen. Want, zoals hij zegt, als er ruimte is om een andere organisatie te steunen moet je dat doen. Remco: “De dynamiek en internationale uitstraling van War Child past bij de cultuur van COTW. Het doel om kinderen te helpen is natuurlijk het belangrijkste, dat staat buiten kijf. De frisse en positieve manier van communicatie werkt aanstekelijk. Dat zie je ook bij de ambassadeurs van War Child. Die doen dat oprecht en met veel passie.”

De confrontatie werkte
Het team van COTW bestaat voornamelijk uit jonge mensen. Volgens Remco waren zij nog niet allemaal bekend met het goede doel. “Aansluiting zoeken bij een goed doel gaat vanuit je hart. Je leert door de jaren heen te waarderen hoeveel werk goede doelen verzetten. Het is belangrijk dat je volkomen achter het doel staat dat je steunt. Dat doe ik bij War Child. Dat breng ik over op mijn collega’s. Doordat we sinds dit jaar Business Friend zijn van War Child komen mijn collega’s in aanraking met het werk van War Child. Ze zien dat er meer is dan de bekende commerciële wereld. De televisieavond Friends for War Child in juni was een groot succes. Dat kwam ook over op ons team. We waren aanwezig die avond en deze ‘confrontatie’ werkte. Collega’s riepen dat ze de volgende keer ook in het telefoonpanel willen zitten om geld op te halen voor oorlogskinderen.”

Eerlijke organisatie
Het is een uitdaging om een goed doel als War Child te koppelen aan de stoere branche van autohandel. Volgens Remco heeft War Child een helder en oprecht doel. Hij vertelt dat autohandel van origine een branche is met een negatief imago. “COTW is een transparante organisatie. Wij verkopen op een eerlijke wijze onze producten, zonder verborgen kosten. Daar zijn wij ook heel concreet en duidelijk in. War Child is naar mijn idee ook een oprechte en enthousiaste club, die het beste voor heeft met anderen en dat helder overbrengt.”

Remco geeft graag iets mee aan de andere Business Friends: “Het is makkelijk je af te sluiten voor de ellende in de wereld. Concentreer je op de kleine beetjes die je wél kunt bijdragen. Actief communiceren we bij COTW in onze newsletter dat drie euro per auto aan War Child wordt gedoneerd. Als het past bij wat je wilt uitdragen, is dat sterk. Belangrijk is dat je als bedrijf je maatschappelijke positie blijft verantwoorden. Laat het vooral geen ‘tick the box actie’ zijn. Met hart en ziel moet je dat uitdragen!"

Lees meer op www.CarsOnTheWeb.nl

 

Tel nr.: 0347-763730

Deel net als Remco Otte uw verhaal en inspireer een groeiend netwerk van Business Friends. Stuur een e-mail naar emma.wille@warchild.nl.
Ook Business Friend worden van War Child? We verwelkomen u graag. Voor meer informatie kunt u ook contact met ons opnemen.