Babbelen met een Business Friend: Joop

Business Friend Softpak biedt een geïntegreerde logistieke oplossing aan voor haven gerelateerde bedrijven zoals rederijen, cargadoors en expediteurs. Dertig werknemers zijn voortdurend bezig om softwarepakketten te verbeteren en vernieuwen zodat de klanten van Softpak een voordeel hebben ten opzichte van de concurrent. Directeur Joop Keislair vertelt meer over Softpak’s missie om naast een winstgevende organisatie, ook maatschappelijk betrokken te zijn.

Hoe maatschappelijk betrokken is Softpak?
“Onze maatschappelijke betrokkenheid uit zich in het reduceren van afval, het op een bewuste manier gebruikmaken van energie en het ondersteunen van goede doelen. Naast onze steun aan War Child sponsoren we al meer dan twintig jaar een kind via Plan Nederland. Ook deden we zelf mee met de ROPA run en ondersteunden we andere lopers financieel.”

Waarom heeft Softpak gekozen voor War Child?
“Een medewerker van War Child kwam langs bij Softpak om het Business Friend concept uit te leggen. We waren overtuigd en zijn direct Business Friend geworden. Gelukkig hebben we weinig last gehad van de crisis van de afgelopen jaren. Softpak is gegroeid en financieel gezond. Daarom kunnen we ook wat terugdoen voor de maatschappij.”

Hoe past War Child bij uw bedrijf?
“Prima. Naast het zijn van een winstgevende organisatie willen we ook wat terugdoen voor de maatschappij. Het redden van oorlogskinderen uit een uitzichtloze situatie en hen weer een toekomst bieden is een nobel streven. Onze medewerkers voelen zich hiermee verbonden. We bezoeken daarom ook de netwerk bijeenkomsten die door War Child worden georganiseerd. Tevens geven we ruchtbaarheid aan onze verbondenheid met War Child via de website en Twitter.”

Wat zou u andere Business Friends aanraden?
“Blijf War Child ondersteunen. Het is een vrij flexibele organisatie waar goed rechtstreeks contact mee te maken is. Je blijft er daardoor ook meer bij betrokken. Ook hebben we het idee dat er niet veel geld verloren gaat aan de organisatie of salarissen. De netwerkbijeenkomsten worden bijvoorbeeld altijd gesponsord.”

Wat zou u War Child aanraden?
“Ga zo door. Houd de Business Friends betrokken bij War Child zoals nu door het organiseren van netwerkbijeenkomsten. Natuurlijk is het werk met de oorlogskinderen het belangrijkste, maar je hebt er wel funding voor nodig.”

Mogen andere Business Friends contact met u opnemen?
“Andere Business Friends of potentiële Business Friends mogen altijd contact opnemen.”

+31 180 510155
joop.keislair@softpak.nl 
www.softpak.nl 

Babbelen?
Uw bedrijf in de volgende Babbelen met een Business Friend? Deel, net zoals Joop Keislair, uw verhaal en inspireer een groeiend netwerk van Business Friends. Stuur een e-mail naar emma.wille@warchild.nl met als onderwerp Babbelen met een Business Friend.