Babbelen met een Business Friend: Hugo

RoutsLaeven helpt mensen de paradox van het verkopen te ontdekken, leert ze constructief te onderhandelen en helpt organisaties commerciële slagkracht te ontwikkelen. Hugo Crul is partner en eigenaar sinds 1998. RoutsLaeven heeft bewust gekozen voor een Business Friendship met War Child. “Ik heb de overtuiging dat we op aarde zijn om te proberen deze niet slechter achter te laten.”

Hoe past War Child bij RoutsLaeven?
“Wat War Child doet, heeft veel raakvlakken met hoe wij te werk gaan. Onze voorgangers introduceerden in de jaren 80 de Harvard methode. Deze methode vormt al 30 jaar het fundament voor onze trainingen.”

“Roger Fischer, een van de grondleggers van deze methode, kwam in 1945 terug uit de oorlog. Hij zag dat de helft van zijn studievrienden, feitelijk ook nog kinderen, de oorlog niet had overleefd. Hij besloot toen de rest van zijn leven te wijden aan het versterken van ons vermogen om geschillen anders op te lossen dan met gewapende strijd.”

Waarom heeft RoutsLaeven gekozen voor War Child?
“Ik vind dat we op aarde zijn om te proberen deze op zijn minst niet slechter achter te laten dan dat we het hebben aangetroffen. Vanzelfsprekend kies ik dan voor kinderen. Dat raakt mij emotioneel. Geweld wordt helaas van generatie op generatie overgedragen. Dan moet je dus met kinderen beginnen om de vicieuze cirkel te doorbreken. War Child doet dat, en daarom zijn wij Business Friend.” 

Hoe verbinden jullie War Child in jullie werk?
“Op tal van manieren. Ik kan me een contractonderhandeling herinneren met een inkoper. Hij wilde forse korting, maar ik wilde geen concessies doen. Het leek erop dat we er niet uit gingen komen. Toen kreeg ik een inval: waarom doneren we niet samen het verschil aan War Child? Hij vond het een geweldig voorstel en de deal was rond.”

“Niet alleen met onze relaties zoeken we naar mogelijkheden. Ook intern zijn we bezig met het invullen van onze Business Friendship. Zo werkt een adviseur voor ons in zijn vrije tijd, en laat hij ons zijn tarief aan War Child doneren. Ook hebben we onderhandelingstrainingen gegeven aan medewerkers van War Child.”

Heeft u tips voor War Child?
“Blijf verbindingen leggen. Er zijn nog veel meer mogelijkheden: Business Friends die met en voor elkaar werken tegen een vriendelijk tarief, en het verschil weer aan War Child doneren. Ik kan mij ook voorstellen dat veel meer bedrijven, ook kleinere, hun kennis en kunde kunnen inzetten.”

Mogen andere Business Friends contact met u opnemen?
“Natuurlijk, graag zelfs!”

   06-51512361
   crul@routslaeven.nl
   www.routslaeven.nl
   www.allesisonderhandelen.nl

 

 

Aanbieding voor Business Friends
RoutsLaeven biedt alle Business Friends van War Child 30% korting op de training Commercieel Onderhandelen. Daarbij zal RoutsLaeven voor elke Business Friend die zich aanmeldt € 475,- aan War Child doneren.

Tom van Schil, marketeer corporate sponsoring bij War Child, volgde een onderhandelingstraining bij RoutsLaeven. "De training was indrukwekkend en ik heb er dagelijks ontzettend veel aan. Dit is ook sterk de verdienste van Hugo Crul die de fijne kneepjes, gebaseerd op de Harvard principes, op een zeer intelligente wijze uitlegt.”