Cupbliss maakt het verschil!

Een hoge werkdruk, veel stress of een lange werkdag. Dit zijn verschijnselen waar iedere werknemer zo nu en dan mee kampt. Waar heb je op zo’n moment behoefte aan? Vrolijke koffiebekertjes blijken een goede oppepper te zijn.


“Cupbliss wil graag het verschil maken en een positieve bijdrage leveren aan deze wereld,” aldus oprichter Rintske Bosma van Cupbliss . “Daarom maken we vrolijke koffiebekertjes voor bedrijven met een steeds veranderende positieve boodschap. Zodat je positiviteit met elkaar kan delen op de werkvloer,” aldus Bosma. “Er worden per zending zes verschillende kleuren bekers gedrukt met in totaal 18 verschillende teksten. Eens in de zoveel tijd veranderen de kleuren en de teksten, zodat de bekertjes niet gaan vervelen. Het is al bewezen dat de teksten een positieve ‘vibe’ op de werkvloer brengen.” De bekers zijn bovendien van goede kwaliteit, met een hittebestendige coatinglaag.

Goede doelen
Wat het concept mede uniek maakt is het feit dat de helft van de opbrengst naar goede doelen gaat. “Wij geloven dat de meest succesvolle manier om zaken te doen is wanneer je ook veel geeft. Daarom gaat de helft van de winst naar goede doelen. Dus bij elk slokje dat u uit uw Cupbliss bekertje drinkt, maakt ook u het verschil!”, aldus Bosma.

De goede doelen worden gekozen in overleg met de klanten. Bovendien worden de bedragen en de gekozen goede doelen ook zichtbaar op de website. Bosma: “Zo kan iedereen volgen wat er met het geld gebeurt. Daarin willen wij volledig transparant zijn.” Daarnaast heeft het merk ook een paar vaste goede doelen die zij sponsoren, namelijk Warchild, Unicef en Terre des Hommes.

Inmiddels heeft Cupbliss al meerdere klanten aan zich gebonden, waaronder KPMG Nederland. “De bekertjes geven op een hele praktische manier een fantastische extra optie om in gesprek te gaan met collega’s en relaties of om zomaar een complimentje te geven. Het feit dat ieder kopje thee of koffie ook nog eens bijdraagt aan een betere wereld maakt Cupbliss uniek,” aldus Jolanda van Schaik, Head of Corporate Responsibility bij KPMG.